Bertemu Teresa Scanlan, Miss America 2011

Seorang yang cantik, Teresa Scanlan berasal dari sebuah bandar ladang kecil bernama Gering, Nebraska, tempat dia bersekolah di rumah sehingga tahun rendahnya. Namun, sebaik sahaja dia mendarat di sekolah menengah, musim pertandingan hampir menghampirinya. Sebelum dia sedar, gelaran Miss Nebraska adalah miliknya, dan persaingan sebenar akan bermula.

 Imej ini mungkin mengandungi Aksesori Manusia dan Barang Kemas

Foto melalui SENI Flickr.

Bandar New York Lavo telah berubah daripada hotspot megah (kami terdengar bisikan itu Jessica Simpson berada di sana hanya minggu sebelumnya! ) ke dalam syurga kosmetik, dengan Jenama kesenian menuntut domain ruang. Di tengah-tengah paparan produk yang rapi dan profesional yang menawarkan sentuhan solek dan rawatan muka tersuai, bagaimanapun, adalah seorang gadis manis, berambut perang, berumur tujuh belas tahun, sedang menghirup dengan teliti dari segelas air.

'Hai, saya Teresa,' dia tersenyum, dan menghulurkan tangannya kepada saya.



Dan seperti itu, saya berjabat tangan dengan kami terbaharu Miss America.

Kecantikan yang tulus, Teresa Scanlan (Cik Amerika termuda kami sejak 1937) berasal dari sebuah bandar ladang kecil bernama Gering, Nebraska, tempat dia bersekolah di rumah sehingga tahun rendahnya. Namun, sebaik sahaja dia mendarat di sekolah menengah, musim pertandingan hampir menghampirinya. Sebelum dia sedar, gelaran Miss Nebraska adalah miliknya, dan persaingan sebenar akan bermula.

Platform Scanlan untuk Miss America ialah Eating Disorders, subjek yang cepat dia katakan dekat dan sayang kepadanya. 'Salah seorang kawan baik saya mengalami gangguan makan,' jelasnya, 'dan saya mengetahui bahawa mereka sebenarnya boleh membawa maut. Ramai orang tidak menyedarinya.' Imej badan yang positif dan sistem sokongan yang baik ada dalam senarainya untuk kekal dan berasa cantik. 'Saya sayang keluarga saya, dan mereka sangat menyokong,' tambahnya.

Dan mengenai helah ratu cantik zaman dahulu -- anda tahu, memberus bibir dengan vaseline, menyembur peha dengan penyembur rambut, dsb. -- adakah kebenarannya? 'Tidak!' Teresa ketawa, 'dan anda tidak akan percaya berapa kali saya telah ditanya soalan itu.' Bibirnya, sebenarnya, bersinar dengan indah, bukan terima kasih kepada berus gigi dan jeli petroleum kuno, tetapi sebaliknya kepada salah satu produk kegemarannya dari barisan yang dia taja: Light-Up Lip Gloss (dalam Champagne!).